21 Červen 2018

Stelvio a Giulia NRING: ztělesnění dokonalosti Alfa Romeo

 

  • Od dnešního dne lze objednávat limitované edice Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING, které oslavují úspěchy Alfy Romeo na legendárním německém okruhu Nürburgring.
  • Každý z modelů bude v regionu EMEA nabídnutý v symbolickém počtu 108 vozidel, přičemž na každý rok historie značky Alfa Romeo připadá jeden vůz.
  • Exkluzivní fotografie zobrazující dvojici výjimečných vozů v zatáčkách Zeleného pekla.
  • Výkon, nepřekonatelná DNA a italský styl, vše zabaleno v exkluzivním kabátku pro špičkový zážitek.
  • Všichni zákazníci limitované edice získají zmenšený model objednaného vozu, speciální uvítací sadu a pozvánku na kurz sportovní jízdy pořádaný Alfou Romeo na okruhu Nürburgring.
  • Zapomenout nesmíme ani na exkluzivní certifikát o pravosti vydaný oddělením FCA Heritage, který zvyšuje hodnotu obou speciálních vozidel.

 

Již od svého otevření v roce 1927 ztělesňoval Nürburgring podstatu motoristického sportu: jedinečné pojetí tratě táhnoucí se lesem, zatáčky, hrboly, stoupání a klesání si za desetiletí podmanily davy nadšenců. Německý okruh se stal oblíbeným místem příznivců motoristického sportu a byl svědkem mnoha vzrušujících, až epických výkonů. Za téměř stoletou historii zažilo Zelené peklo řadu vzrušujících úspěchů Alfy Romeo. Mnohá vítězství a rekordů na okruhu Nürburgring přispěla k mýtické pověsti Alfy Romeo. Model Stelvio Quadrifoglio, první SUV v historii značky, zaznamenal na tomto okruhu rekord segmentu - 20 832 metru dlouhou smyčku Nordschleife zvládl za neuvěřitelných 7 minut a 51,7 sekundy. Tento výkon učinil ze Stelvia nejrychlejší SUV všech dob. Vůz je vybaven zážehovým přeplňovaným motorem 2.9 V6 Bi-Turbo o výkonu 510 k a točivém momentu 600 Nm, který jej dokáže rozpohybovat až na 283 km/h a udělit mu zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Giulia Quadrifoglio zajela okruh za 7 minut a 32 sekund. Vděčí za to špičkovým výkonovým parametrům v podobě nejvyšší rychlosti 307 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Limitované edice Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING vznikly proto, aby vzdaly hold historickému spojení, které nedávno okořenily vzrušující výkony modelů Giulia a Stelvio Quadrifoglio. Toto pouto odráží i inspirující série fotografií zobrazujících dvojici modelů v situacích, které nejlépe odpovídají jejich úžasným vlastnostem, a to v nejsymboličtějších zatáčkách a sekcích, včetně Caracciola-Karussell, tedy Zeleného pekla.

 

Limitované sběratelské modely lze již objednávat

Edice, která je k dispozici pro region EMEA, čítá 108 vozidel od každého modelu a je určena pro sběratele a nejvěrnější zákazníky značky Alfa Romeo. Nové limitované edice zahrnují exkluzivní výbavu, včetně číslovaného karbonového štítku a jedinečného šedého odstínu karoserie Circuito, který je určen výhradně pro tyto modely.

 

Kromě vynikajících vlastností charakterizujících všechny vozy Quadrifoglio se modely NRING mohou pochlubit kompletní výbavou, a zahrnují tak například karbon-keramické brzdy, závodní sedadla Sparco® s červeným prošíváním a skořepinou z uhlíkového kompozitu, hlavici automatické převodovky Mopar s karbonovou vložkou, volant čalouněný v kombinaci kůže a Alcantary a s karbonovými prvky. Přední logo a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou z uhlíkového kompozitu, stejně jako boční prahové nástavce, zapomenout nesmíme ani na tónovaná okna, adaptivní tempomat, prémiový audiosystém Harman Kardon či infotelematický systém AlfaTM Connect 3D Nav s 8,8palcovou obrazovkou, funkcemi Apple CarPlayTM a Android AutoTM a digitálním rádiem DAB. Giulia se vůbec poprvé představuje s karbonovou střechou, Stelvio má pak elektricky ovládanou panoramatickou střechu. Oba modely jsou vybavené koberečky s červeným logem z dílen značky Mopar. Modely Stelvio a Giulia Quadrifoglio Nürburgring Edition se pyšní logem NRING a představují vrchol nabídky a ukázku výjimečnosti Alfy Romeo.

 

Ohromující výkon a nejmodernější technologie

Modely Quadrifoglio jsou doslova ukázkou konstrukční kvality a špičkového výkonu. V případě Stelvia byl vůbec poprvé zkombinován zážehový motor 2.9 V6 Bi-Turbo a inovativní pohon všech kol Q4, který zajišťuje nedostižný výkon, trakci, potěšení z jízdy a bezpečnost za všech situací. Obě vozidla obsahují systém AlfaTM Chassis Domain Control, který koordinuje činnost všech palubních elektronických systémů pro zajištění nejlepšího možného výkonu a maximálního potěšení z jízdy. Systém řídí a přiřazuje specifické úkoly řadě podsystémů, například pohonu všech kol Q4 (u modelu Stelvio Quadrifoglio), systému vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, aktivnímu zavěšení AlfaTM Active Suspension, elektronické kontrole stability ESP a voliči jízdní dynamiky AlfaTM DNA Pro s funkcí Race. Technologie vektorování optimalizuje distribuci točivého momentu Stelvia a Giulie a zvýrazňuje jejich sportovní povahu. Dvojice elektronicky řízených spojek systému vektorování je schopna řídit distribuci točivého momentu na jednotlivá kola. Výsledkem je optimální přenos výkonu na vozovku za všech jízdních situací. Díky tomu jsou bezpečné a zábavné za všech okolností, aniž by musely využívat invazivních a rušivých vstupů ze systému řízení stability. Osmistupňová automatická převodovka ZF nabízená ve standardu je kalibrovaná pro přeřazení v režimu Race za pouhých 150 milisekund. Převodovka je vybavena uzávěrkou spojky, která řidiči poskytuje výrazný a přesný pocit ze zrychlení po přeřazení. V závislosti na nastaveném režimu DNA optimalizuje plynulost, komfort a lehkost jízdy za všech situací, včetně jízdy ve městě, a nabízí zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí CO2. Výjimečnost tak není daná pouze výkonem. Obě Alfy Romeo, tedy SUV i sedan, jsou pozoruhodné i z hlediska spotřeby paliva a emisí, mimo jiné díky elektronickému systému deaktivace válců a funkci plachtění, jež jsou k dispozici v režimu Advanced Efficiency. V neposlední řadě je nutno zmínit robustní hliníková pádla řazení integrovaná na sloupku řízení.

 

Zcela jedinečný zážitek

Alfa Romeo vytvořila pro 216 zákazníků naprosto fascinující zážitek v podobě limitovaných modelů Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING, které oslavují úspěchy na okruhu Nürburgring. Zážitek z pořízení vozu začíná už před jeho fyzickým dodáním. Tomu totiž předchází předání stejného modelu v měřítku 1:18. Další překvapení čeká na kupujícího při dodání vozidla. Na palubě jej totiž přivítá sada obsahující závodní rukavice Sparco® a personalizovanou softshellovou bundu, sportovní batoh s grafikou Alfa Romeo, manžetové knoflíky Quadrifoglio a originální obuv vytvořenou společností Car Shoe. Boty z kůže a technické tkaniny jsou inspirované designem závodních člunů a nesou symbol, který nejlépe vystihuje výjimečnost a vysoký výkon vozidel Alfa Romeo. Majitelé vozidel Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING se navíc budou moci zúčastnit během příštího roku kurzu sportovní jízdy na okruhu Nürburgring a rovněž budou mít k dispozici po celou dobu vlastnění těchto verzí speciální telefonickou službu „concierge".

 

Certifikace

Pro oslavu zrození nové limitované edice dostanou verze NRING speciální certifikát pravosti vydaný oddělením FCA Heritage, oddělením, které propaguje historické úspěchy italských značek skupiny FCA.

Rozhodnutí poskytnout těmto speciálním edicím certifikát pravosti, který je jinak udělovaný pouze historickým modelům, činí z těchto vozidel okamžité klasiky a poskytuje jim status sběratelských předmětů (a jistou investici), to vše na základě jejich exkluzivity, výkonu a limitovaného počtu. Každý majitel obdrží soupravu obsahující osvědčení o pravosti vydané výrobcem, číslovaný štítek s pořadovým číslem šasi, knihu fotografií a technickou specifikaci.

 

Alfa Romeo na okruhu Nürburgring: žijící historie

Nové speciální edice upevňují spojení mezi značkou a legendárním okruhem. Prvním z mnoha vozů Alfa Romeo, které v Zeleném pekle dosáhly vítězství, byl v roce 1932 Gran Premio Tipo B pilotovaný Rudolfem Caracciolou. Tehdy si Caracciola dojel pro vítězství před dalšími dvěma Alfami Romeo pilotovanými Nuvolarim a Borzacchinim. O tři roky později to byl Nuvolari, létající Mantovan, který se stal hvězdou dechberoucího závodu. Alfa Romeo Tipo B na pokraji odstoupení ze závodu deklasovala své soupeře a dosáhla fascinujícího vítězství na Velké ceně Německa. Ale úspěchy nezaznamenaly jen vozy formule 1. Od padesátých let se stala Alfa Romeo klíčovým soupeřem v třídě cestovních vozů, a to s modelem Giulietta Sprint Veloce, v další dekádě pak toto postavení upevnila prostřednictvím modelů Giulia TZ, Giulia TZ2, Giulia Sprint GTA, GTA 1300 Junior a 1750-2000 GTAm, které zaznamenaly dlouhou řadu úspěchů, ať už celkových nebo ve svých třídách ve vrcholných disciplínách, například 1000 km, 500 km a 6 hodin. Giulia Sprint GTA zaznamenala rekord na kolo 9 minut 59,7 sekundy. Stanovil jej Andrea De Adamich. Jednalo se o první vůz třídy GT, který s motorem o objemu 1600 cm3 pokořil hranici 10 minut. Zatímco modely GTA byly ve své třídě bezkonkurenční, Alfa Romeo vstoupila i do mistrovství světa s novým modelem Tipo 33: v letech 1968 a 1969 zaznamenala dvě vítězství ve třídě dvoulitrů a v letech 1975 a 1977 dva tituly mistra světa. Merzario a Laffite tehdy vyhráli sedm z osmi závodů včetně Nürburgringu. Další velký úspěch přišel v roce 1993, kdy Alfa Romeo 155 V6 TI pilotovaná Nicolou Larinim jela závod od závodu za velkolepým vítězstvím sezony. Bez úspěchu na Nürburgringu by byl titul DTM neúplný.

 

 

Turín, 14. června 2018

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory