Přihlaste se k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru newsletteru Stellantis Communications a budete dostávat aktuální informace o všech novinkách

20 zář 2016

Alfa Romeo na mezinárodním autosalonu v Paříži 2016

Alfa Romeo se vrací na mezinárodní autosalon v Paříži s prestižní expozicí hodnou prémiové značky, která symbolizuje italskou výjimečnost. V centru pozornosti bude nepochybně nová Giulia, nejautentičtější výraz ducha Alfy Romeo úspěšně kombinující všechny prvky, které z Alfy Romeo učinily jednu z nejžádanějších automobilových značek: osobitý italský design, vysoce výkonné motory, ideální rozložení hmotnosti na nápravy, jedinečná technická řešení a nejlepší výkonová hmotnost.

Alfa Romeo na mezinárodním autosalonu v Paříži 2016

 

  • Giulia Veloce
  • Nová Giulietta a nové MiTo
  • 4C Coupé a 4C Spider

 

Alfa Romeo se vrací na mezinárodní autosalon v Paříži s prestižní expozicí hodnou prémiové značky, která symbolizuje italskou výjimečnost. V centru pozornosti bude nepochybně nová Giulia, nejautentičtější výraz ducha Alfy Romeo úspěšně kombinující všechny prvky, které z Alfy Romeo učinily jednu z nejžádanějších automobilových značek: osobitý italský design, vysoce výkonné motory, ideální rozložení hmotnosti na nápravy, jedinečná technická řešení a nejlepší výkonová hmotnost.

 

Návštěvníci pařížského autosalonu uvidí ve světové premiéře Giulii Veloce, nový vrcholný model řady nabízející exkluzivní motorizace, styl a výbavu. Giulia Veloce přichází se dvěma možnostmi pohonu: zážehovým přeplňovaným motorem 2.0 Turbo o výkonu 280 k a vznětovým přeplňovaným motorem 2.2 o výkonu 210 k. Oba motory jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol Q4. Model se vznětovým motorem 2.2 o výkonu 210 k bude možné objednávat na vybraných trzích od prvního dne pařížského autosalonu, tedy od 29. září.

 

Alfa Romeo Giulia se v Paříži představí v pěti různých podobách: dvou nových verzích Veloce, dvou provedeních Super a v podmanivém provedení Quadrifoglio. Vedle těchto modelů se veřejnost bude moci blíže seznámit s novou Giuliettou Veloce a novým MiTem Veloce, které se nyní vyznačují rodinnou spřízněností s Giulií. Chybět nebude ani Coupé a Spider modelu Alfa Romeo 4C, moderní ikony značky. Všechna tato vozidla jsou jedinečná svým designem a technologiemi a byla vytvořená pro ryzí vzrušení z jízdy na silnici i na okruhu. Během více než jednoho století byly vozy Alfa Romeo určené lidem, kteří ve svém voze nevidí pouze dopravní prostředek, ale zdroj skutečného vzrušení.

 

Alfa Romeo Giulia Veloce

Veloce představuje slavné jméno, které připomíná tradici Alfy Romeo. Poprvé se objevilo v roce 1956 s modelem Giulietta a od té doby označuje sportovní a originální verze značky. Dnes název Veloce nese i model Giulia a je určen pro uspokojení potřeb zákazníků toužících po bohaté výbavě a osobitosti. Výbavový stupeň Giulia Veloce se postupně objeví na všech trzích regionu EMEA, přičemž ceny se mohou na jednotlivých trzích mírně lišit.

 

Pařížský autosalon představí hned dvě ukázky modelu Giulia Veloce, obě s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. První z modelů zároveň představí nový odstín karoserie modrá Misano a je vybaven zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 280 k, zatímco druhá Giulia Veloce bude vyvedena v šedém odstínu Silverstone a osazená novým vznětovým přeplňovaným motorem 2.2 o výkonu 210 k.

 

Osobitý styl a exkluzivní výbava

Exteriér nové Giulie Veloce vyniká důmyslnými stylistickými prvky, jako jsou specifické nárazníky a leskle černé doplňky dveří nebo různé sportovní doplňky: speciální zadní difuzor, který zahrnuje dvě koncovky výfuku, a také 19palcová litá pětiotvorová kola. Stejně sportovní nádech charakterizuje interiér, kterému dominují černá kožená sportovní sedadla, sportovní volant s originálním úchopem, hliníkové prvky na přístrojovém panelu, středovém tunelu a obložení dveří a xenonové světlomety.

Osobitý styl interiéru a exteriéru ukrývá bohatou standardní výbavu, včetně dvouzónové automatické klimatizace, systému Alfa DNA a 6,5palcového infotelematického systému Connect. Samozřejmostí jsou nové a účinné prvky aktivní bezpečnosti, jako jsou varování před čelním nárazem FCW s autonomním nouzovým brzdovým asistentem AEB a detekcí chodců, integrovaný brzdový systém IBS, sledování jízdních pruhů LDW a tempomat s omezovačem rychlosti.

 

Dvě nové motorizace

Giulia Veloce přichází také s novým dvoulitrovým zážehovým přeplňovaným motorem, čtyřválcem vyrobeným kompletně z hliníku, který generuje výkon 280 k při 5250 ot./min a maximální točivý moment 400 Nm při 2250 ot./min. Kromě elektrohydraulického systému ovládání ventilů MultiAir zahrnuje motor turbodmychadlo a přímý vstřik paliva s tlakem 200 bar. Díky těmto prvkům poskytuje motor rychlou odezvu na povely plynového pedálu ve všech rychlostech a současně velmi příznivou spotřebu paliva.

 

Alternativně může být Giulia Veloce vybavena novým vznětovým přeplňovaným motorem o objemu 2.2 l. Vznětový přeplňovaný motor, který produkuje výkon 210 k při 3500 ot./min a nejvyšší točivý moment 470 Nm při 1750 ot./min je prvním dieselem v historii Alfy Romeo vyrobeným kompletně z hliníku. Tento řadový čtyřválec vyniká poslední generací vstřikování paliva MultiJet II a strategií Injection Rate Shaping (IRS) s provozním tlakem 2000 bar. Turbodmychadlo s elektricky ovládanou variabilní geometrií nabízí nejmodernější mechaniku a minimalizuje čas odezvy, přičemž současně zajišťuje výhody ve smyslu účinnosti. Prostřednictvím vyvažovacích hřídelí je zajištěno skutečné potěšení z jízdy a vysoká úroveň komfortu.

Obě nové Giulie Veloce přichází s 8stupňovou automatickou převodovkou a jsou poháněné motory vyrobenými v italské továrně v Termoli (zážehový) a Pratola Serra (vznětový) v odděleních vyhrazených pro produkci motorů Alfa Romeo. Při výrobě jsou využívané nejmodernější procesy a metody, které řadí motory na vrchol kategorie ve smyslu výkonu a účinnosti.

 

Již brzy bude k dispozici inovativní verze AE - Advanced Efficiency. Tato verze, která bude odlišená specifickým logem na zadních výklopných dveřích, bude nabízená u verze Giulia a Giulia Super se vznětovým přeplňovaným motorem 2.2 l o výkonu 180 k a s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Varianta Advanced Efficiency dosahuje mimořádných výsledků z hlediska spotřeby paliva a úrovně emisí: 4,2 l/100 km a pouhých 99 g CO2/km v kombinovaném provozu.

Těchto výsledků bylo dosaženo použitím specifických technických řešení. Jedná se o implementaci nízkotlakého ventilu EGR, který zlepšuje účinnost motoru, mezichladiče na bázi voda-vzduch, sekundárního chladicího okruhu motoru a specifických převodových poměrů. K tomu snížení výšky karoserie o přibližně 5 milimetrů, exkluzivní specifická litá kola a koeficient odporu vzduch Cx snížený na 0,23 pro lepší aerodynamickou účinnost. V neposlední řadě je potřebné zmínit, že Giulia AE je vybavena specifickými pneumatikami o rozměru 205/60 R 16 se sníženým valivým odporem.

Účinky těchto inovací lze vypozorovat na celkovém výkonu motoru, který začíná již ve velmi nízkých otáčkách, a mimořádných jízdních parametrech: nejvyšší rychlost dosahuje 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 7,2 sekundy.

 

Pohon všech kol s technologií Q4

Se světovou premiérou nové Giulie Veloce se poprvé představuje také inovativní pohon všech kol s technologií Q4, který byl navržen pro zajištění trakce v reálném čase a také vynikající úrovně výkonu, účinnosti a bezpečnosti.

Architektura systému Q4 v nové Giulii Veloce obsahuje aktivní rozdělovací převodovku a přední diferenciál pro zajištění specifických technických požadavků Alfy Romeo, jako jsou zvládnutí vysokého točivého momentu a mimořádně kompaktní a lehká konstrukce (zvýšení hmotnosti činí pouze 60 kg). Rozdělovací převodovka využívá pokročilou aktivní spojku, která zajišťuje velmi dynamickou jízdu a současně přispívá ke snížení spotřeby paliva. Rychlá reakce a přesné rozdělení točivého momentu zajišťuje integrovaný akční prvek Next-Gen v závislosti na zvoleném režimu jízdy na ovladači Alfa DNA.

 

Systém Q4 nepřetržitě sleduje několik parametrů pro zajištění optimálního rozdělení točivého momentu mezi nápravy v závislosti na způsobu použití vozidla a dostupné přilnavosti. Tato technologie je schopna předvídat ztrátu přilnavosti díky získávání informací o podélném a příčném zrychlení, úhlu natočení volantu a stáčení vozidla kolem svislé osy. Za normálních podmínek se Giulia Veloce s pohonem Q4 chová jako běžný vůz s pohonem zadních kol. Rovných 100 % točivého momentu je přenášeno na zadní kola. Jakmile ale dojde k limitní přilnavosti, systém prostřednictvím rozdělovací převodovky přerozdělí točivý moment ve prospěch přední nápravy až na 60 %, a to v reálném čase. Aby byla zajištěná maximální rychlost odezvy, systém využívá vysoký mechanický skluz (až 2,5 %) mezi oběma nápravami, což se odráží v prvotřídní kontrole vozidla ve smyslu trakce a směrové stability v zatáčkách.

 

Systém Q4 u nové Giulie Veloce tedy poskytuje všechny výhody pohonu všech kol ve smyslu stability, trakce a bezpečnosti a zároveň garantuje snížení spotřeby paliva, skvělou odezvu a potěšení z jízdy s vozem s pohonem zadních kol.

 

Všechny silné stránky modelu Giulia

Nová Giulia Veloce potvrzuje všechny specifické rysy modelu, který zahájil návrat italské značky do tohoto významného segmentu. Nabízí osobitý italský design, který je vyjádřený smyslem pro proporce, jednoduchostí a kvalitními povrchy, obklopuje řidiče a staví jej do centra pozornosti. Kromě toho volba pohonu zadních kol a nyní také systém pohonu všech kol Q4 představují oslavu nejautentičtějších kořenů legendy Alfa Romeo: oslavu technických řešení, které poskytují vysoký výkon, potěšení z jízdy a nejlepší pocity při řízení.  

 

Mezi další zvláštnosti Giulie patří vynikající rozložení hmotnosti na obě nápravy, důmyslné zavěšení (patent Alfy Romeo) a nejpřímější řízení v segmentu. Kromě toho Alfa Romeo kombinuje mimořádný výkon motoru s rozsáhlým využitím ultralehkých materiálů, jako jsou uhlíkový kompozit, hliník, hliníkový kompozit a plast v zájmu dosažení co nejlepší výkonové hmotnosti (méně než 3 v případě verze Quadrifoglio).

 

V souladu s tradicemi Alfy Romeo nabízí nová Giulia jedinečná technická řešení, která jsou měřítkem ve své třídě. Mezi důmyslnější prvky patří integrovaný brzdový systém IBS pro výrazné zkrácení brzdné dráhy a aktivní odpružení pro výjimečné pohodlí. Exkluzivně je u verze Quadrifoglio použita technologie Torque Vectoring, která poskytuje vynikající rozdělení točivého momentu mezi kola zadní nápravy a aktivní spoiler Active Aero Splitter, který aktivně řídí přítlak ve vysokých rychlostech.

 

Zapomenout nesmíme ani na nedávno získané pětihvězdičkové oceněné Euro NCAP se skóre 98 % za ochranu dospělých cestujících. Jedná se o nejvyšší skóre dosažené vozidlem navzdory zavedení přísnějšího hodnocení v roce 2015. Tohoto vynikajícího výsledku bylo dosaženo zavedením dvou klíčových prvků. Za prvé přijetím široké řady bezpečnostních systémů a za druhé účinností karoserie, která je lehká a pevná díky rozsáhlému využití ultralehkých materiálů, jako jsou uhlíkový kompozit, hliník a hliníkový kompozit.

 

Pařížský autosalon dále představí dvě Giulie Super se vznětovým přeplňovaným motorem 2.2 o výkonu 180 k a zážehovým přeplňovaným motorem 2.0 o výkonu 200 k, v obou případech s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Tyto dva modely jsou zušlechtěné paketem Sport (sportovní volant se specifickým úchopem, hliníkové prvky na přístrojovém panelu, středovém tunelu a obložení dveří a xenonové světlomety) a paketem Lusso, který zahrnuje zrnitá kožená sedadla (k dispozici ve čtyřech odstínech: černém, béžovém, Tobacco a červeném), kožené čalounění přístrojového panelu a obložení dveří, vyhřívaná sedadla s elektrickým nastavením v osmi směrech, vyhřívaný volant, prvky se skutečného dřeva (dub a ořech) na přístrojovém panelu, středovém tunelu a obložení dveří, plus chromované rámečky oken a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Tento vůz nabízí také důmyslné příslušenství Mopar z uhlíkového kompozitu: kryty vnějších zpětných zrcátek, maska chladiče a hlavice řadicí páky.

Expozice by nebyla kompletní bez Giulie Quadrifoglio v červeném odstínu Competition se zážehovým přeplňovaným motorem 2.9 V6 Biturbo o výkonu 510 k. Vystavený vůz je charakteristický 19palcovými pětiotvorovými ultralehkými koly, karbon-keramickými brzdami a sedadly Sparco se skořepinou z uhlíkového kompozitu.  

 

Nová Giulietta a nové MiTo

V záři reflektorů se představí také nová Giulietta a nové MiTo, dva upravené modely, které přicházejí s pozoruhodnou rodinnou spřízněností s modelem Giulia. Přední část vozidel využívá novou masku chladiče a legendární nos s trojlístkem, pravděpodobně jeden z nejznámějších a nejlépe rozeznatelných symbolů v motoristickém světě. Nápis Giulietta a MiTo rovněž připomínají ten na modelu Giulia, ke kterým se přidává zmodernizované logo značky Alfa Romeo.

 

Řady obou modelů byly optimalizované, takže zákazníci si mohou vybrat rychleji a jednodušeji verzi, která odpovídá jejich chutím a potřebám, a poté si ji přizpůsobit prostřednictvím volitelného příslušenství a doplňků. Mezi vlastnosti nové Giulietty patří výraznější sportovní charakter, vznětový přeplňovaný motor 1.6 JTDm o výkonu 120 k s inovativní automatickou převodovkou Alfa TCT a špičkové služby UConnectTM LIVE, díky kterým je možné zůstat ve spojení se světem (pomocí dat chytrého telefonu).

 

Expozice Alfy Romeo v Paříži předvede model Giulietta Veloce s exkluzivním zážehovým přeplňovaným motorem 1750 Turbo o výkonu 240 k s automatickou převodovkou TCT. Vůz se vyznačuje černým metalickým odstínem Etna, novými červenými sportovními nárazníky, leskle antracitovou povrchovou úpravou, prosklenou střechou, vylepšeným brzdovým systémem Brembo s červenými třmeny, 18palcovými pětiotvorovými litými koly s leštěnou povrchovou úpravou a zvětšenými dvojitými koncovkami výfuku. Stejně sportovní nálada vládne i v interiéru, který je vylepšený propracovanými novými sedadly v kombinaci kůže a Alcantary s vestavěnými hlavovými opěrkami, kontrastním červeným prošíváním a závodně tvarovaným, kůží čalouněným volantem.

Vystavená Giuietta Veloce se může pochlubit exkluzivním příslušenstvím Mopar s karbonovým spoilerem a kryty vnějších zpětných zrcátek, specifickými prahovými nástavci v červeném odstínu Alfa, většími koncovkami výfuku, LED osvětlením okolí v předních dveřích s projekcí loga Alfa Romeo a logem Veloce v červeném odstínu Alfa.

V expozici Alfy Romeo bude k vidění i nové MiTo s řadou nových prvků, avšak nadále se statusem malého sportovního vozu schopného svést zákazníky svým italským stylem, technickou dokonalostí a potěšením z jízdy. Pařížský autosalon představí sportovnější verzi Veloce se zážehovým přeplňovaným motorem 1.4 MultiAir Turbo o výkonu 170 k a s automatickou převodovkou Alfa TCT, novými sportovními sedadly s červeným koženým čalouněním a novými 18palcovými pětiotvorovými litými koly. MiTo Veloce v Paříži bude doplněno o příslušenství Mopar s novým kitem Sport: inovativní červené zpracování předního a zadního nárazníku v odstínu červená Alfa, nové logo Veloce v červeném odstínu Alfa a leštěná 18palcová litá kola s diamantovou úpravou.

 

4C Coupé a 4C Spider

V centru pozornosti bude i podmanivá Alfa Romeo 4C ve verzích Coupé a Spider, moderní ikona značky reprezentující závodní povahu, která je součástí DNA Alfy Romeo: optimální výkon a vynikající konstrukce pro ultimativní potěšení z jízdy s dechberoucím stylem.

Obě vozidla pohání silný zážehový přeplňovaný celohliníkový motor s přímým vstřikem paliva o objemu 1750 cm3 s mezichladičem stlačeného vzduchu a dvojitým variabilním časováním ventilů pro špičkový výkon hodný supersportovního vozu: nejvyšší rychlost 258 km/h (257 km/h u verze 4C Spider), zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, příčné zrychlení 1,1 g a přetížení při brzdění 1,25 g.

Duch supersportovního vozu je patrný i ve výběru ultralehkých materiálů: uhlíkový kompozit pro monokok, hliník pro přední a zadní pomocný rám a zavěšení a SMC (kompozit s nízkou hustotou) pro karoserii.

 

Na pařížském autosalonu se představí rovněž model 4C Spider v třívrstvém červeném odstínu Competition s krytem ochranného oblouku z uhlíkového kompozitu a novým titanovým centrálním výfukem Akrapovič se dvěma režimy. Svěží styl, lehkost a výkon dodávají vozu leštěná paprsková kola (18palcová vpředu a 19palcová vzadu) jako i exteriérové prvky z uhlíkového kompozitu: vstupy vzduchu po stranách a kryty vnějších zpětných zrcátek. Vůz v expozici je charakteristický červenými brzdovými třmeny, závodními sedadly, černou kůží čalouněným přístrojovým panelem a doplňky z uhlíkového kompozitu.

 

V expozici se bude pyšně prezentovat i mnohonásobně oceněné kupé 4C v třívrstvém metalickém šedém odstínu Stromboli. Vůz doplňují střecha z uhlíkového kompozitu a další prvky: vstupy vzduchu po stranách a na předním nárazníku, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler, dále červené brzdové třmeny, závodní výfukový systém a pětiotvorová kola (18palcová vpředu a 19palcová vzadu) s leštěnou povrchovou úpravou. Uvnitř vozu se nachází speciální sportovní sedadla z červené kůže jako i kůží čalouněný přístrojový panel a detaily z uhlíkového kompozitu.

 

Obě vozidla se mohou pochlubit důmyslným prémiovým audio systémem Alpine, který poskytuje dokonalý hudební zážitek.

 

Expozice

Alfa Romeo se na mezinárodní autosalon v Paříži vrací s prestižní expozicí využívající bezkonkurenční konstrukční detaily a důmyslnou hru světel, která zvýrazňuje hlavní nové vlastnosti vozů. Expozice má nápadný vzhled a vyjadřuje legendární výkon vozidel Alfa Romeo díky 900 LED dlaždicím tvořícím LED stěnu, kvalitním vertikálním plochám zdůrazňujícím podstatu DNA Alfy Romeo jako i sportovně laděnému designu podlahy.

 

Expozice nabízí i prostor vyhrazený pro Mopar, značku skupiny FCA zaměřenou na služby, péči o zákazníky, originální náhradní díly a příslušenství, jež zde představuje novou kolekci oficiálních předmětů Alfy Romeo, které mají v Paříži světovou premiéru a jsou inspirované novým logem a jeho grafickými částmi. Kolekce nabízí vybrané předměty speciálně navržené stylistickým centrem Alfy Romeo. Jedná se o prvotřídní technické produkty vyrobené z kvalitních materiálů, včetně karbonu, hliníku a Nycrotechu. Kolekce Mopar se skládá z několika řad: od oblečení - hlavním oděvem je bunda vyrobená z nepromokavého softshellu - po kožené výrobky včetně brašny Unisex vyrobené z vysoce technických materiálů a kůže s kartáčovanými kovovými doplňky až po řadu příslušenství především pro muže, jako jsou například peněženky a klíčenky. V expozici bude k vidění stěna Mopar s různým příslušenstvím věnovaným modelům 4C, Giulietta a Giulia. Pro posledně jmenovaný model jsou připravené kryty vnějších zpětných zrcátek a prahová lišta z karbonu, jako i karbonová maska chladiče a kryty klíčů ve dvou barvách a s rafinovanými detaily.

 

Jiný obsah